مهدیه انلاین
همه چی سرا

خواص آناناس

آناناس یکی از محبوب ترین، مطلوب ترین و موردتوجه ترین میوه های مناطق گرمسیر در جهان است. آناناس را در ابتدا، anana ، می نامیدند. anana کلمه ای متعلق به ساکنین کارابین است که به معنی میوه عالی می باشد. در مورد ریشه نام آناناس یا Pineapple (پاین اپل)، باید گفت که این نام متعلق به جستجوگران اروپایی است که به علت شکل ظاهری آناناس این نام را برای آن برگزیدند. زیرا آنان گمان می کردند که این میوه مشابه میوه کاج است اما با ظاهری سیب مانند و بنابراین نام آناناس را برای آن برگزیدند.

خواص تغذیه ای آناناساین میوه مناطق گرمسیری منبع غنی از ویتامین ث که یک آنتی اکسیدان قوی است و همچنین آنزیم برومیلین (Bromelain) می باشد. هر دوی این ترکیبات در سلامت بدن و تسریع بهبودی نقش بسیار مهم و مؤثری را ایفا می کنند.

 


آنزیم برومیلین، یک ضدالتهاب طبیعی است که دارای اثرات بسیار مفیدی بوده و در بیماران به تسریع روند درمان کمک می کند. این ضدالتهاب طبیعی قوی، در تسکین علایم التهاب مفاصل بسیار مؤثر است. علاوه بر این چنانچه بطور تازه مصرف شود، می تواند منجر به بهبود عملکرد هضم شود و اختلالات هضمی را در صورت وجود، از بین ببرد. زیرا این آنزیم موجب شکسته شدن پروتئین ها به مولکولهای سازنده آنها یعنی اسیدهای آمینه شده و بدین ترتیب بر عمل هضم تأثیرگذاشته و منجر به بهبود آن می شود.
علاوه بر این آناناس یکی از منابع غنی ویتامین ث است. این ویتامین به دلیل آن که یک آنتی اکسیدان قوی است، موجب حفاظت از بدن در مقابل زیانهای ناشی از رادیکالهای آزاد می شود و به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کند. همچنین، موجب سنتز بافت و بهبود زخمها در صورت وجود، می شود. لازم به ذکر است که این ویتامین از جمله ویتامینهایی است که به سوخت و ساز چربی ها، کلسترول، جذب آهن و سنتز اسیدهای آمینه کمک کرده و از بروز سرماخوردگی و انواع عفونت جلوگیری می کند. در ضمن، ساخت کلاژن که از اولین واحدهای سازنده پوست است، از اعمال اصلی فیزیولوژیکی این ویتامین است.
از آنجا که آناناس........ادامه ی مطلب
 

 

 

 

 

 

 


 

 



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 12 ارديبهشت 1390برچسب:اناناس و خواص ان, :: 16:16
مهدیه

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوشی رو سپری کنید این هم وبلاگ دیگمه حتما بهش سر بزنین www.oursky.loxblog.com
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهدیه انلاین و آدرس mahdiyeonline.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 290
بازدید کل : 104713
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 59
تعداد آنلاین : 1

چت روم

تعبیر خواب آنلاین



baran

♥ مَنــפ امیـטּ عشقــَمــ ♥